2014. május 22., csütörtök

Antikoljunk! :)


Rengeteg antikolási módszer létezik. Én most megmutatok nektek egy egyszerűt, amivel garantált a siker! :)
Mire lesz szükségetek?
  • Akrilfestékre két színben (én az olívát és a vaníliát választottam)
  • Csiszolópapírra
  • Gyertyára 
  • Szalvétára
  • Decoupage lakkra
  • Kerámia kaspóra

Első lépésként fessük le 2 rétegben olíva akrilfestékkel a kerámia kaspót.

Miután megszáradt a festék, gyertyával viaszoljuk be a kaspót, de ne az egészet, csak ott dörgöljük be a gyertyával a kaspót, ahol szeretnénk, hogy az alsó réteg festék látszódjon. (Többször húzzuk át ugyanott, hogy vastagon kerüljön fel a viasz a kaspóra!)
Ezután a vanília akrilfestékkel fessük át a kaspót 2-3 rétegben. (Én az első réteget szivaccsal pacsmagolva vittem fel, utána már ecsettel dolgoztam.)
Miután megszáradt az akrilfesték, csiszoló papírral csiszoljuk át a kaspót. Ahol beviaszoztuk, ott könnyen le fog jönni a felső réteg akrilfesték, és kilátszódik az alsó réteg.
Ha szeretnénk, ezután decoupageolhatunk rá mintákat. (Akinek a ismeretlen a decoupage, az itt megnézheti, hogyan készül.) A decoupageolás után én az egész kaspót átkentem matt vízbázisú lakkal. Így ellenállóbb lesz, a felülete pedig egységesen matt lesz.
El is készültünk a kaspónkkal! Ugye milyen szép lett?
Ezzel a technikával nem csak kerámiát, hanem fát, papírt, műanyagot is antikolhatunk! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése