2013. február 18., hétfő

Romantikus váza

Közeledik a tavasz, lassan nyílnak a virágok, de sajnos szép vázám nincs, amibe beletehetném a frissen szedett virágokat. Így jött az ötlet, itt az ideje, hogy beruházzak egy vázába. Elmentem, körbenéztem, keresgéltem, de nem találtam. Igazán egyik sem tetszett, a minőségükről nem is beszélve... Aztán gondoltam egyet... Miért ne csinálnék én magam egyet??? :)
 A váza elkészítéséhez szükségünk lesz:
  • Üveg vázára
  • Akrilfestékre (2 színre)
  • Sablonra
  • Sablonragasztóra
  • Szalagra
  • Ragasztószalagra
  • Chameleon effekt lakkra - ezüst
Első lépésként fessük be a vázát akrilfestékkel. Én ismét szivaccsal dolgoztam, szerintem sokkal szebb és egyenlesetebb lesz a felület, ha szivaccsal dolgozunk. De ha valaki ragaszkodik az ecsethez, azzal is dolgozhat.
Miután megszáradt az akrilfesték, a ragasztószalagot ragasszuk fel a vázára, oda, ahol szeretnénk hogy a két szín felváltsa egymást. Én nem pont középre tettem, picit az aljához közelebb. A ragasztó szalagot jól simítsuk rá a vázára, nehogy alá menjen a festék!
Most a másik akrilfestékkel fessük be a váza ragasztószalag alatti részét. Én ismét szivacsot használtam. Majd az akrilfesték teljes száradása előtt távolítsuk el a ragasztó szalagot
Miután megszáradt a második akrilfesték is, jöhet a sablonozás. Ahhoz, hogy a sablont megfelelően tudjuk használni, fontos, hogy jól odatapadjon a felülethez. Ehhez használjunk sablonragasztót. 
A sablont fújjuk le ragasztóval, majd illesszük fel a vázára, ahogy szeretnénk, hogy a minta megjelenjen a vázánkon. Majd jöhet a festés. Ezt a festést szivaccsal végezzük, így kisebb az esélye, hogy a sablon alá megy a festék. Mártsuk a szivacsot a festékbe, majd húzzuk le a tégely szélén a felesleges festéket, hogy ne vigyük fel túl vastagon. Inkább "pacsmagoljuk" át többször.
Miután minden mintát "bepacsmagoltunk", távolítsuk el a sablont! És tádááám! :) Ott a gyönyörű minta a vázán. Én ezek után a váza száját is "körbepacsmagoltam" a világosabb akrilfestékkel.
Már csak az utolsó simítások vannak vissza. Kenjük át a vázát chameleon effekt ezüst lakkal, majd miután megszáradt a lakk, ssünk szalagot oda, ahol a két akrilfesték találkozik. El is készült a vázánk! :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése